У столиці на церемонії закриття 15-го Одеського міжнародного кінофестивалю оголосили переможців

20 липня відбулась церемонія закриття 15-го Одеського міжнародного кінофестивалю, під час якої були оголошені лауреати цьогорічного ОМКФ. Про це повідомляє коресподент ОстроВа.

Під час заходу гості ОМКФ вшанували пам’ять полеглих героїв-кінематографістів, які загинули внаслідок російської агресії, та подякували захисникам, які боронять Україну від ворога.

“Це був дуже насичений дев’ятиденний кіномарафон: 15 програм і ретроспектив, 92 сеанси, з них 56 українських фільмів, понад 40 індустрійних подій. Дякую всім українським кінематографістам за те, що продовжують творити навіть зараз. Дякую всім глядачам за увагу і любов до українського кіно. І, звісно ж, дякую всій команді ОМКФ за цю знакову подію!”, - зазначила президентка Одеського міжнародного фестивалю Вікторія Тігіпко.

Перші нагороди вручили лауреатам конкурсу MEGOGO AI Film Festival -  Гран-прі конкурсу здобув Ілля Дуцик за музичне відео YUVI – ”Мій Страх”.

Маркетинг-директорка AB InBev Efes Ukraine Катерина Сахарнова вручила фільму "Театральна новела: "Si Vis Amari, Ama!" Владислава Марисика спеціальну відзнаку Stella Awards від бренду Stella Artois.

Наступними нагороди отримували проєкти пітчингу Work in progress. Сертифікат на маркетингові послуги підготовки проєкту до фестивалів від Starlight Creative отримали проєкти “Талант” Анастасії Ярмаленко та “Дівія” Дмитра Грешка. Приз від Київстар ТБ вручили проєкту Антона Штуки “Останній Прометей Донбасу”. А головний приз пітчингу Work in progress від UPHub здобув проєкт Сергія Касторних “Мишоловка”.

У Міжнародній європейській конкурсній програмі найкращим європейським фільмом журі у складі Мачека Хамели, Ани Роши де Соуза та Ірини Островської визначило стрічку “Майже нічого” Ґжеґожа Дембовського.

“Для мене велика честь бути тут і бути частиною цього кінофестивалю. Я неймовірно радий познайомитися з усіма вами. Вчора у мене була чудова зустріч з аудиторією, де ми обмінялися глибокими думками про кіно... І, звісно, дякую журі. Сподіваюся, що мій наступний фільм буде представлений на Одеському кінофестивалі в Одесі”, — сказав Ґжеґож Дембовський, режисер фільму “Майже нічого”

Спеціальні відзнаки Міжнародного конкурсу отримали фільми “Секс” Даґа Йогана Гауґерюда та “Чорничні мрії” Елени Мікаберідзе.

Свій приз журі FIPRESCI вручило режисерові, бойовому офіцеру ЗСУ Євгену Мазуренку за його фільм-дебют “Сопілка Перуна".

"Насправді з цим фестивалем здійснилася моя мрія як режисера — потрапити в кіно, чому я неймовірно радий. У першу чергу хочу подякувати своїй чарівній дружині, бо без неї цього фільму точно не було б. Також дякую творчій команді, сім'ї та друзям, моїй бригаді, хлопцям, які знімалися в фільмі та жили в ньому. Я дуже сподіваюся, що фільм матиме життя далі, і його побачить більше людей. Я старався зняти його для того, щоб підняти бойовий дух усім нам," — промовив Євген Мазуренко, режисер фільму “Сопілка Перуна”.

Приз за найкращу пісню до фільму від “Радіо Сільпо” та Мастеркард вручили фільму “Киснева станція” Івана Тимченка.

Журі Національного конкурсу Аліса Коваленко, Ліза Марі Руссо, Сахра Карімі, Ванда Адамік Грицова та Майк Фіггіс обрали Найкращий український повнометражний документальний фільм, яким стала стрічка “Глядєлов” Ксенії Кравцової. Нагороду вручила заступниця голови Правління Таскомбанку Рината Березнікова.

“Ми дуже пишаємося тим, що від народження Одеського кінофестивалю “Таскомбанк” виступає його партнером та багаторічним генеральним спонсором. Ми вважаємо, що вкладення в культуру, кіномистецтво – це вкладення в наше майбутнє, нашу ідентичність, нашу незалежність, яку сьогодні виборює наша молода країна за підтримки всього світу”, – привітала переможця заступниця Голови правління Таскомбанку Рината Березнікова.

“Я з дитинства боюся змагань, тому що хтось буде переможцем, а інший ним не стане. Хочу звернутися до колег-режисерів, чиї фільми були представлені: ваші фільми надзвичайні. Документальне кіно – доволі суб'єктивна історія: кожен автор має власний погляд, кожен із режисерів наближає нас до перемоги. На жаль, Олександр Глядєлов зараз не міг бути з нами, адже він в цей час знаходиться у Краматорську”, - зазначила режисерка стрічки “Глядєлов” Ксенія Кравцова.

Володарем “Дюка” у номінації “Найкращий український повнометражний ігровий фільм” стала стрічка Дмитра Мойсеєва “Сірі бджоли”. Нагороду вручила в.о. Голови державного агентства з питань кіно Юлія Шевчук.

“Я хочу подякувати всій групі, яка закінчила цей проєкт, який зупинився 22 лютого 2022 року в місті Сєвєродонецьк. Але через рік він був завершений. Я хочу подякувати всім захисникам, завдяки яким ми можемо знімати та дивитись кіно. Я хочу подякувати глядачам, які приходили і дивилися кіно. Я хочу подякувати Одеському кінофестивалю, який розуміє силу українського кіно”, – сказала продюсерка фільму Іванна Дядюра.

Спеціальні дипломи Національного конкурсу отримали фільми “Яса” Сергія Маслобойщикова та “Киснева станція” Івана Тимченка.

Гостей церемонії відкриття чекав також музичний виступ гуртів Green Grey та MAZEPA.

15-й ОМКФ проходив за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Програми «Креативна Європа» Європейського Союзу, Українського культурного фонду та Польського Інституту у Києві.

Статті

Донецьк
18.09.2024
13:18

У лікарнях грубіянять, а в аптеках продають крейду замість ліків. Донецький щоденник

На цій біді швидко навчилися заробляти місцеві ділки. Вони привозять невеликими партіями медикаменти з України та перепродають їх із потрійною накруткою. Але люди купують. Тому що змушені.
Світ
17.09.2024
18:00

«Росія зобов'язана вибрати другий варіант дій». Російські ЗМІ про Україну

У Росії для чинної влади небезпечно програвати війни, особливо коли тривалий час ця влада проводила паради і переконувала народ у непереможності рідної армії. Поразка викличе розчарування і втрату віри, але не в армію, а в політичне керівництво.
Луганськ
17.09.2024
10:40

Хліб, евакуація, 20 мешканців і зникла безвісти 82-річна Надія Омелянівна: будні вільної Луганщини 

Надія Омелянівна, швидше за все, пішла шукати місце, де можна спіймати мобільний зв’язок, щоб поговорити з сином (телефона у хаті не було, отже, ймовірно, вона взяла його з собою). І підірвалась на вибухівці. А тіло розтягали дикі звірі.
Всі статті